Klient
CNC patří mezi největší mediální domy ve střední Evropě. Multimediálním obsahem plní denně 40 webů, připravují také 4 tištěné deníky (např.: Blesk, E15) a 45 časopisů (např.: Reflex, ABC nebo Svět motorů).
S blížícím se koncem prodeje a podpory serverových Atlassian nástrojů se v CNC rozhodli pro přechod na Atlassian Cloud. Tým, který se o Atlassian nástroje v CNC běžně stará, však neměl k provedení migrace dostatek znalostí. Celou migraci tak nechali na expertech z našeho Atlassian týmu.
Migrace
Samotný proces migrace začal analýzou neboli ACM (Assessment of Cloud Migration). Během analýzy jsme se zaměřili na všechny palčivé body a úskalí, které by během migrace mohly nastat. Identifikovali jsme, co na cloud nelze přenést, a rozvedli jsme možnosti náhradních řešení. Zároveň jsme instanci optimalizovali. Některé appky, které klient na serveru využíval, se nám během optimalizace podařilo nahradit nativními funkcemi nástroje Jira, a tak klient ušetřil na nákladech.
Po analýze následovalo několik kol testovacích migrací, během nichž jsme migraci doladili. Během víkendu potom proběhla ostrá migrace. Posledním krokem byl náš dvoutýdenní „babysitting“ – tedy doba, po kterou jsme byli CNC k ruce v případě potřeby.
Výzvy a zajímavosti
Při migraci nám i přes veškeré otestování nefungovala appka Enterprise Mail Handler for Jira (JEHM), která má vytvořit ticket v nakonfigurovaném projektu na základě přijatého emailu. Všechna schémata byla nastavena správně, email do schránky dorazil, ale ticket se z důvodu nedostatečných práv jednoduše ne a ne založit.
Nakonec jsme zjistili, že servisní účet appky JEMH neměl přístup k nástroji Jira. Protože tyto účty nelze klasicky spravovat v administraci, zkusili jsme workaroundu. To nám JEMH appku zprovoznilo jen v některých projektech. Nakonec tak bylo potřeba spojit se s vendorem aplikace a nad daným profilem spustit funkci Test case – teprve tak se nám podařilo JEMH appku zprovoznit i ve všech ostatních projektech.