Klient
Firma Solargis dodává meteorologické údaje a softwarové a konzultační služby, které solárním elektrárnám po celém světě pomáhají identifikovat rizika spojená s počasím a optimalizovat jejich výkon.
Problém klienta
Klient se na nás obrátil s migrací středně velké instance Jira Software ze serveru do cloudu – ve firmě provedli zkušební migraci prostřednictvím standardního migračního nástroje, která nedopadla podle jejich očekávání. Kromě přenosu na podporovanou platformu klient zároveň potřeboval pročistit nepotřebná data, zajistit GSuite pro správu uživatelů a migraci aplikací Tempo, Email This Issue a Smart Checklist.
Řešení
Na projektu se podílel technický tým o 3 lidech – ze strany klienta administrátor, který spravoval Jira server, a zástupce projektové kanceláře; z naší strany Atlassian Solution Architect. Klient provedl část přípravných prací (upgrade Jira na aktuální verzi, pročištění o nepotřebná data) a kompletní ověření přenesené instance sám, díky čemuž se práce na projektu značně zrychlila.
Před samotnou migrací jsme provedli analýzu prostředí, tedy revizi celkového stavu Jira, vyhodnocení náročnosti migrace a provedení prvotní evaluační migrace. Během evaluační migrace jsme odhalili na první pohled neviditelnou nekonzistenci dat, kterou jsme následně vyřešili s podporou Atlassianu. Potom nám už nic nebránilo naplánovat a provést testovací migraci.
Testovací migrace nám pomohla ověřit správnost navrhovaného postupu a potvrdit, že už produkční migraci nestojí nic v cestě. Po jejím úspěšném vyhodnocení jsme tak připravili plán produkční migrace, jež proběhla pomocí XML zálohy během jednoho večera. Následující den jsme migraci vyhodnotili a schválili.