T-Mobile CZ a Slovak Telekom – úzce spolupracující sesterské společnosti – se rozhodly společně inovovat systém svého vnitřního fungování a zaimplementovat do něj principy a postupy agilního řízení. Agilní transformace zahrnovala řadu významných změn, vč. úpravy systému organizace a řízení práce, interních procesů, a rovněž nasazení vhodné nástrojové podpory. Na základě dobré zkušenosti z dřívější spolupráce si pro výběr a implementaci nástrojové podpory vybraly MoroSystems, respektive platformu Atlassian.
Nalezení optimální nástrojové podpory
Naším záměrem bylo společně s klientem vybrat a naimplementovat nástrojovou podporu, která bude co nejlépe vyhovovat procesně-organizačnímu nastavení, které se klient rozhodl v rámci své agilní transformace zavést. Společně jsme prozkoumali a ověřili dostupná řešení z ekosystému Atlassian a definovali potřebná nastavení a rozšíření. Směřovali jsme k tomu, aby nový nástroj podporoval efektivně hybridní model řízení, tedy kombinaci tradičního/prediktivního a agilního přístupu. V neposlední řadě jsme také potřebovali zajistit, aby nástroj umožňoval bezproblémový tok procesů napříč více divizemi a společnostmi, operujícími v rámci ČR a SR.
Společný tým a praktický přístup
Základem, na kterém jsme stavěli, byl společný pracovní tým a prakticky orientovaný přístup. Klíčovým prvkem bylo ověřování a pilotování nástrojů v reálném prostředí. Naším úkolem bylo ověřit potenciální nástroje přímo v prostředí klienta, vůči potřebám různých (specificky pracujících) týmů a útvarů. Takto jsme ověřovali/pilotovali mj. Jira Align – nástroj pro podporu vysoce škálovaných agilních prostředí a jejich klíčových procesů. Praktické ověřování nám umožnilo odhalit a vyloučit nástroje a postupy, které by byly nevyhovující z pohledu potřeb cílových uživatelů, nebo které by nutily klienta k úpravě organizačně-procesního nastavení, který by mu nevyhovovala.
Efektivní nástrojová podpora a zjednodušení procesů
Díky naší spolupráci se T-Mobile CZ & Slovak Telekom podařilo získat efektivní nástrojovou podporu pro nové nastavení společnosti, a také dopracovat některé důležité prvky agilního způsobu práce. Příkladem může být zavedení scoringu a discovery procesu v nástroji Structure, které umožňuje jednotlivým divizím efektivní výběr a prioritizaci rozvojových aktivit přímo v prostředí, ve kterém se následně řídí jejich realizace. Současně je tímto elimininováno proprietární řešení mimo systém a zjednodušují se související procesy.
O partnerovi
T-Mobile CZ je největší telekomunikační operátor v ČR, který poskytuje služby více než 6,5 milionům zákazníků. Jako digitální telekomunikační leader zásadně přispívá digitalizaci ČR budováním a rozvojem mobilní, optické i datové infrastruktury, s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o propojené zemi. Současně aktivně přispívá k šíření kultury zodpovědného podnikání a společenské odpovědnosti.
Slovak Telekom je největší telekomunikační operátor na Slovensku. Pod značkou Telekom poskytuje jednotlivcům, domácnostem i firemním zákazníkům produkty a služby pevné i mobilní sítě. Neustále přináší inovace a nové technologie, tak aby uspokojil i nejnáročnější zákazníky. Je rovněž velmi aktivní v oblasti zodpovědného podnikání, společenské odpovědnosti a rozvoje digitální gramotnosti.
T-Mobile CZ a Slovak Telekom jsou součástí Deutsche Telekom, jedné z největších integrovaných telekomunikačních společností na světě. V ČR a SR zaměstnávají více jak 6 tis. zaměstnanců.